Om Tina og Ergoterapi

Tina Dahl Mortensen, Ergoterpeut med mere end 20 års erfaring

Jeg hedder Tina Dahl Mortensen og er uddannet Ergoterapeut i Februar 2000.

Som Ergoterapeut er jeg autoriseret af Sundhedsstyrelsen og arbejder altid efter gældende love, retningslinjer, aftaler og lovbestemt krav om faglig forsvarlighed.

Dette betyder selvfølgelig også, at jeg fører journal over alle forløb.
Jeg er medlem af Ergoterapeutforeningen – 
og medlem af Klubben for Privatpraktiserende ergoterapeuter 
Via de to link, kan du læse meget mere om ergoterapi

Siden 2000 har jeg arbejdet i Sundhedsvæsenet og har kontinuerligt videreuddannet mig.

I 2006 blev jeg færdig med en Master i Humanistisk Sundhedsvidenskab og Praksisudvikling fra Århus Universitet.

Et udpluk af andre kurser og uddannelser:

2000  Kursus i psykosocialt arbejdsmiljø

2002  Calibreret AMPS-tester (Assessment of Motor and Process Skills

2003  Kursus I Sanseintegration

2007 Rygestoprådgiver

2008 Godkendt ESI tester (Evaluation af Social Interaction)

2010 Surveyor-uddannelsen hos IKAS

2016 – 2017  Forbedringsagent – Dansk Selskab for Patientsikkerhed

Formål med Ergoterapi

Formålet med ergoterapi er at hjælpe det enkelte mennesket til at klare dagligdagen i hjemmet, i fritiden og på arbejdet med mindst mulig hjælp og størst mulig livskvalitet.
Ergoterapi bygger på teoretisk viden, erfaring og praktiske færdigheder indenfor undersøgelse, analyse og vurdering af menneskets fysiske og kognitive funktioner.

Ergoterapi arbejder ud fra at mennesker er unikke individer med individuelle forudsætninger, ønsker og drømme. Aktiviteter varierer fra menneske til menneske og livet igennem, men vi har alle behov for at være i aktivitet. Meningsfulde aktiviteter udvikler os, giver selvtillid og livsglæde igennem påvirkning fra vore omgivelser og igennem kontakt med andre mennesker.

Hvordan udføres Ergoterapi?
Behandlingen tilrettelægges ALTID i samarbejde med klienten ud fra de problemer klienten oplever – fysisk, psykisk og socialt. Behandlingen kræver klientens aktive medvirken og udføres og evalueres ud fra faglige og pædagogiske behandlingsmetoder.